In 2018 konden bibliotheekmedewerkers de Ontwikkelcheque bij BibliotheekWerk aanvragen.
De Ontwikkelcheque, ter waarde van 500 euro, konden zij izetten voor een gesprek over- of oriëntatie op- de loopbaan. De cheque was bedoeld om medewerkers te prikkelen na te denken over hun werk in de toekomst, zodat zij mobiel en inzetbaar blijven.
Vanuit 54 bibliotheken hebben medewerkers een aanvraag ingediend. De functies van de aanvragers lopen sterk uiteen en variëren van bijvoorbeeld leesconsulenten, administratief medewerkers tot teamleiders.

Verder lezen

Op zoek naar wat loopbaanoriëntatie en de Ontwikkelcheque op kunnen opleveren? Lees het interview met bibliotheekmedewerker Yolanda Crooswijk werkzaam bij bibliotheek AanZet en het interview met Linda Vogelesang, medewerker bij de Bibliotheek Cultura in Ede.Beiden hebben de Ontwikkelcheque ingezet.