Hoe leeft diversiteit en inclusie binnen bibliotheken? Wat werkt wetenschappelijk gezien om diversiteit en inclusie in de organisatie te vergroten? En hoe werkt ´includeren´ en waar begin je? Je hoort het antwoord in onze eerste podcast, gemaakt door Math Göbbels van De bieb is meer!

In deze podcast gaan podcastmaker Math Göbbels van De bieb is meer, inspirator en adviseur Halima Özen en wetenschapper Lise-Lotte Geutjes in gesprek met elkaar over diversiteit en inclusie onder personeel en in teams bij bibliotheken. Lise-Lotte en Halima geven tips over waar je kunt beginnen, het belang van de juiste kennis, de rol van leidinggevenden en hoe je de eerste stappen kunt zetten richting een inclusieve organisatie.

Beluister de podcast

Meer over diversiteit en inclusie

Diversiteit en inclusie is een thema van BibliotheekWerk. Via workshops, webinars, onderzoeken en andere activiteiten probeert BibliotheekWerk bibliotheken zoveel mogelijk te ondersteunen op dit vlak. Met als doel om er voor iedereen in de samenleving te zijn en de verschillen op de arbeidsmarkt optimaal te waarderen en benutten. Informatie en tools over dit thema vind je op onze website.

Over De Bieb is meer

Deze podcast is gemaakt in opdracht van BibliotheekWerk en in samenwerking met De Bieb is meer. Dit is een initiatief van Math Göbbels om anderen te informeren en inspireren met het verhaal van bibliotheken. In zijn podcasts word je meegenomen in de manier waarop bibliotheken inspelen op maatschappelijke vraagstukken.