In 2022 heeft BibliotheekWerk diverse activiteiten georganiseerd om bij te dragen aan een nog beter werkende arbeidsmarkt binnen de openbare bibliotheeksector. De activiteiten zijn georganiseerd met drie achterliggende doelen: het vergroten van vaardigheden, het stimuleren van veerkracht en het omgaan met veranderingen. Ben je benieuwd naar de activiteiten die in 2022 plaatsvonden? Bekijk de overzichtelijke factsheet.

Jaaroverzicht 2022

In 2022 werden bibliotheekdirecteuren en HR-adviseurs geconfronteerd met uitdagingen zoals een groeiend aantal pensioengerechtigde medewerkers, medewerkers die sneller op zoek gaan naar een nieuwe baan en toenemende krapte op de arbeidsmarkt. Om op deze ontwikkelingen in te spelen, organiseerde BibliotheekWerk verschillende activiteiten op het gebied van strategisch personeelsbeleid, strategische personeelsplanning en diversiteit en inclusie. Tevens zette BibliotheekWerk zich in voor het bevorderen van een vitale loopbaan voor alle bibliotheekmedewerkers en het ontwikkelen van vaardigheden om met veranderingen om te gaan.

In de factsheet vind je een overzicht van alle activiteiten in 2022. Je kunt deze hieronder bekijken.

Bekijk de factsheet

Blijf op de hoogte

Wil je op de hoogte blijven van de activiteiten van BibliotheekWerk? Schrijf je dan in voor onze digitale nieuwsbrief en volg ons op LinkedIn. Daarnaast zijn we regelmatig actief op Biebtobieb binnen het HR-netwerk.