Vrouw achter laptop vult enquete inHelp mee de behoeften van openbare bibliotheken en bibliotheekmedewerkers in kaart te brengen en doe mee aan de arbeidsmarktanalyse van BibliotheekWerk. Door de arbeidsmarkt in kaart te brengen kunnen openbare bibliotheken beter inspelen op huidige en toekomstige ontwikkelingen op de arbeidsmarkt en de wensen en behoeften van hun medewerkers.

Er zijn twee aparte vragenlijsten gemaakt: een lijst voor bibliotheekmedewerkers en bibliotheekdirecteuren.

Meedoen

BibliotheekWerk verwerkt je antwoorden volledig anoniem. Het invullen van de vragenlijst duurt circa 10 tot 15 minuten. Directeuren hebben ook een uitnodiging ontvangen via de VOB, maar kunnen ook via de onderstaande link deelnemen. Deelnemen kan maar één keer.

Vul het onderzoek voor medewerkers in
Vul de enquête voor bibliotheekdirecteuren in

De onderzoeksvragen

De vragen voor medewerkers gaan onder meer over je werksituatie, werkervaring en tevredenheid met de huidige werk- en opleidingsmogelijkheden. Wat verwacht je voor de toekomst? En hoe tevreden ben je met je huidige werk, je arbeidsomstandigheden en opleidingsmogelijkheden? De enquêtevragen voor directeuren gaan onder meer over de (verwachte) verandering van de personeelsformatie en de doorstroom en ontwikkeling van medewerkers.

Onmisbaar

Een goede, cijfermatige onderbouwing van beleid is belangrijk. Daarom maakt BibliotheekWerk om de paar jaar een arbeidsmarktanalyse van de branche openbare bibliotheken. Zowel medewerkers als bibliotheekdirecteuren zijn onmisbaar om gegevens hiervoor te verzamelen. De arbeidsmarktanalyses geven bibliotheken inzicht in de huidige stand van zaken en biedt handvatten voor het hrm-beleid. Voor BibliotheekWerk is de analyse een belangrijke basis voor het jaarplan.

Resultaten

Als dank voor je medewerking informeren wij je als eerste over de resultaten van het onderzoek. Bekijk ook de arbeidsmarktanalyse uit 2018.

Meer informatie

Voor vragen over het onderzoek kun je contact opnemen met Daniël van Hassel van Bibliotheekwerk. Dit kan per e-mail (bibliotheekwerk@caop.nl) of telefoon (070- 376 59 84).