Wat doet BibliotheekWerk voor bibliotheken? Om dat duidelijk te maken zijn verschillende thema’s waarvoor bibliotheken bij BibliotheekWerk terecht kunnen overzichtelijk weergegeven in een infographic. In één oogopslag ziet u wat we doen, waar we staan en wat we willen bereiken.

Goed functionerende arbeidsmarkt

De activiteiten van BibliotheekWerk zijn zeer divers. Daarom heeft BibliotheekWerk alle uitgevoerde en lopende activiteiten overzichtelijk in een infographic gezet. Al deze activiteiten hebben als doel een goed functionerende arbeidsmarkt in deze sector te creëren.

Arbeidsmarktvraagstukken

Centraal staan de diverse arbeidsmarktvraagstukken in de branche. BibliotheekWerk heeft onder andere meerdere arbeidsmarktanalyses gemaakt, een apart werkdrukinstrument ontwikkeld en train-de-trainersessies gehouden. In Europees Sociaal Fonds-projecten kreeg duurzame inzetbaarheid structurele aandacht. Er is een toolkit ontworpen en er loopt een professionaliseringstraject voor HRM-ers.

Acties in 2018

Voor 2018 staan verschillende activiteiten gepland. Denk aan het uitvoeren van een nieuwe arbeidsmarktanalyse, het verder versterken van de medezeggenschap, het mobiliseren van een HR-netwerk en het stimuleren van medewerkers om over hun ontwikkeling na te denken.

Bekijk de infographic >