Teams van vijf bibliotheken hebben zich aangemeld voor de ‘Brede Bieb Academy’ en zijn deze maand begonnen met deze leergang. De leergang richt zich op het leiding geven aan veranderingen in de organisatie.
De vele ontwikkelingen en innovaties die op bibliotheken afkomen waren voor ‘The Alignment House’ aanleiding de leergang ‘Brede Bieb Academy’ te ontwikkelen. Deze leergang ondersteunt deelnemers in het leiding geven aan veranderingsprocessen in hun organisatie.

De deelnemende bibliotheken zijn:

Het traject bestaat uit vier modules van elk drie dagdelen. De modules vinden plaats met een tussenperiode van één maand. Er zijn vijftien deelnemers in totaal (drie deelnemers per bibliotheek). Aan het einde van de leergang volgt een examen.

De eerste tranche is een pilot. Met de ervaringen uit de eerste tranche kunnen zo nodig verbeteringen worden doorgevoerd voor komende tranches.

Bijdrage BibliotheekWerk

BibliotheekWerk vindt het belangrijk dat leidinggevenden van een bibliotheek in staat zijn om proactief en professioneel leiding te geven aan vernieuwingen. Op deze manier kunnen zij het juiste klimaat en de condities scheppen voor medewerkers om, met elkaar als organisatie, in beweging te komen. Daarom biedt BibliotheekWerk de deelnemende bibliotheken aan deze pilot een financiële tegemoetkoming in de kosten van deze leergang.