oudere medewerkers bespreken pensioenMisschien mag jij over een jaar of tien met pensioen. Sommige van je collega’s in de bibliotheek werken graag nog even door en voor anderen is het ingewikkelder om het werk vol te houden. In 2023 komen er diverse producten en activiteiten beschikbaar om goed voorbereid met pensioen te gaan. Met name voor bibliotheekmedewerkers van 55 jaar en ouder is het nuttig om zich goed voor te bereiden op de financiële gevolgen van met pensioen gaan.

Bibliotheekmedewerkers kunnen op termijn terecht bij BibliotheekWerk voor onder andere een gesprek met een expert over financieel advies. Ook komt er binnenkort op de website van BibliotheekWerk een apart onderdeel met informatie ter voorbereiding op het pensioen. Dit wordt per mail aangekondigd.

Deze activiteiten zijn mede mogelijk gemaakt met MDIEU-subsidie.