Uit onderzoek van BibliotheekWerk blijkt dat bibliotheken veelal over het beleid en instrumenten voor strategisch personeelsbeleid beschikken, maar behoefte hebben aan ondersteuning hoe je deze op een effectieve manier inzet. Op 9 februari, van 13.00 uur tot 14.00 uur kun je daarom deelnemen aan een online bijeenkomst over het onderzoek en de inzet van beleid en instrumenten voor strategisch personeelsbeleid bij bibliotheken. Tijdens de eerste bijeenkomst krijg je meer informatie over het onderzoek, handvatten aangereikt en wisselen deelnemers tips en ervaringen uit.

Reeks e-conferenties

De e-conferentie op 9 februari maakt deel uit van een reeks van drie online bijeenkomsten over strategisch personeelsbeleid bij bibliotheken. De eerste bijeenkomst heeft een algemene insteek, de twee die volgen zijn verdiepend. De reeks e-conferenties draagt bij aan het delen van kennis en methodes op het gebied van strategisch personeelsbeleid.

Programma

Eerst presenteert onderzoeker Daniël van Hassel (CAOP) de resultaten van het onderzoek over strategisch personeelsbeleid bij openbare bibliotheken. Daarna ga je in discussiegroepen uiteen. In de discussiegroepen gaan we verder in op de resultaten van het onderzoek, verkennen we of die herkenbaar zijn en wat er bij jouw bibliotheek nodig zou zijn voor een succesvollere inzet van beleid en instrumenten.

Doelgroep

De bijeenkomst is bedoeld voor HR-adviseurs, medezeggenschapsleden en directeuren werkzaam bij bibliotheken.

HR-netwerk

Deze e-conferentie wordt georganiseerd door Bibliotheekwerk en vindt plaats tijdens een online bijeenkomst van het HR-netwerk bibliotheken. Alle geïnteresseerden zijn welkom ook als je normaal gesproken niet deelneemt aan het HR-netwerk.

Aanmelden

Meld je aan voor de eerste e-conferentie over strategisch personeelsbeleid bij bibliotheken. Graag tot ziens op 9 februari!