Vraag een cheque aan voor jouw persoonlijke ontwikkeling

Het is helaas niet meer mogelijk om de Ontwikkelcheque aan te vragen.

Ben jij als bibliotheekmedewerker toe aan een nieuwe stap in je persoonlijke ontwikkeling? BibliotheekWerk helpt je hier graag mee op weg. Daarom stellen we net zoals in 2017 en 2018 ontwikkelcheques beschikbaar voor bibliotheekmedewerkers. Stel: je werkt over vijf jaar nog in de bibliotheek. Welke competenties heb je dan nodig? Vraag een ontwikkelcheque aan en bespreek jouw ontwikkelmogelijkheden en je volgende carrièrestap met een coach.

De ontwikkelcheque heeft een waarde van maximaal 600 euro (inclusief btw) en is een bijdrage aan de kosten van jouw coachingsgesprekken. Samen met een gecertificeerde coach bespreek je waar je nu staat in je carrière, hoe je de toekomst voor je ziet en wat je daarvoor nodig hebt. Denk aan loopbaanplanning en scholing, maar ook werkplezier en de balans in werk en privé. Alle gesprekken zijn natuurlijk vertrouwelijk en bedoeld voor jouw eigen persoonlijke ontwikkeling.

Voorwaarden aanvragen ontwikkelcheque

De ontwikkelcheque is voor individuele bibliotheekmedewerkers met een vast of tijdelijk dienstverband. Je moet werkzaam zijn bij een openbare bibliotheek die valt onder de cao openbare bibliotheken. Ook medewerkers van POI’s kunnen gebruikmaken van de ontwikkelcheque. Belangrijk is dat je zelf de cheque aanvraagt en niet je leidinggevende of de afdeling p&o/hrm. Heb je al eerder gebruik gemaakt van de ontwikkelcheque van Stichting BiblotheekWerk? Dan kun je geen tweede keer een aanvraag indienen.

Hoe vind ik een goede coach

De ontwikkelcheque van BibliotheekWerk kan alleen worden ingezet bij een coach erkend door NOLOC of andere gelijkwaardige beroepsorganisaties zoals CMI, NOBCO of NIP.

Na een (kosteloos) kennismakingsgesprek bepaal jij of je verder wilt met de coach.

Deadlines en aanvragen

De aanvragen worden behandeld op volgorde van binnenkomst en zijn beschikbaar zolang de voorraad strekt. De aanvragen worden behandeld op volgorde van binnenkomst. Wacht dus niet te lang met je aanvraag. Er zijn 250 ontwikkelcheques beschikbaar. Dien je aanvraag in via dit formulier. Daar lees je ook meer over de voorwaarden, de beoordeling van je aanvraag en de betaling.

Contact

Heb je nog vragen over de ontwikkelcheque? Bekijk dan de lijst met veelgestelde vragen. Staat je vraag er niet bij? Neem dan contact op met bibliotheekwerk@caop.nl.

Vaardigheden

Gepubliceerd op