Bent u op zoek naar inspiratie om de rol van de medezeggenschap binnen uw organisatie te versterken? En wilt u weten hoe de medezeggenschap medewerkers goed kan betrekken? Meld u dan aan voor de bijeenkomst ‘Toekomstbestendige medezeggenschap’ die plaats vindt op 9 juni van 10.00 – 16.00 uur bij Zaalverhuur 7, Boothstraat 7 in Utrecht

Wat brengt de dag?

Het wordt een dag vóór en van de medezeggenschap bij openbare bibliotheken. Tijdens het ochtendprogramma wordt u meegenomen in de ontwikkelingen van de medezeggenschap in de afgelopen 30 jaar. Vervolgens licht BibliotheekWerk de uitkomsten toe van de enquête over de medezeggenschap bij openbare bibliotheken. In de middag zijn er verschillende ’dialoogtafels’ waarvoor u zich kunt aanmelden. U maakt kennis met praktijkvoorbeelden van binnen en buiten de openbare bibliotheken. Er is ruim de tijd om ervaringen uit te wisselen. De dialoogtafels gaan over de volgende onderwerpen:

1. Nieuwe vormen van medezeggenschap
    Hoe werkt het participatiemodel? Maak kennis met de voor- en nadelen van verschillende modellen van medezeggenschap en ga het gesprek aan met OR-leden van de Penitentiaire Inrichting Lelystad.
  2. Vergroten van medewerkersbetrokkenheid
    Op welke wijze worden medezeggenschapsorganen geïnformeerd en hoe informeren zij de bestuurder? Welke (communicatie)middelen passen daarbij? Maak kennis met verschillende praktijkvoorbeelden.
  3. Vergroten inhoudelijke betrokkenheid
    We gaan in gesprek over op welke wijze medezeggenschap een grotere stem kan krijgen in inhoudelijke dossiers, zoals financiën, naleving cao’s en reorganisaties. Wat is hiervoor nodig?
  4. Vrijwilligers in de medezeggenschap, hoe doen ze dat bij de brandweer?
    Regio veiligheid Brabant werkt al jaar en dag met vrijwilligers in de medezeggenschap. Hoe hebben zij dat georganiseerd? Waar zitten de uitdagingen en kansen voor de openbare bibliotheken?

Meld u aan!

Mis deze goede gelegenheid niet om geïnformeerd te worden, elkaar te ontmoeten en het gesprek aan te gaan. Neem kennis van de laatste ontwikkelingen en meld u aan via het inschrijfformulier. Uw voorkeur voor de dialoogtafels kunt u aangeven op het aanmeldformulier. Een week voor de bijeenkomst ontvangt u het definitieve programma en de routebeschrijving.

Voor wie?

Deze dag is bedoeld voor medezeggenschapsorganen (in oprichting), bestuurders en HRM’ers van openbare bibliotheken.
Wij kijken uit naar uw komst en zien u en de leden van uw medezeggenschap graag op 9 juni!