leermogelijkheden en de ontwikkeling-van-medewerkers-derde-e-conferentie-strategisch-personeelsbeleidOp 11 mei, van 13.00 uur tot 14.00 uur, vindt de derde e-conferentie plaats over strategisch personeelsbeleid bij bibliotheken. Je bent van harte uitgenodigd om deel te nemen. Tijdens de e-conferentie delen we drie initiatieven uit de praktijk die de ontwikkeling van medewerkers stimuleren en ondersteunen. De initiatieven richten zich op het:

• Medewerkers bewustmaken van veranderingen, wat dit voor de organisatie betekent en wat dit vraagt van de medewerkers.
  • Een betere ondersteuning van de leidinggevende bij het voeren van het gesprek over de ontwikkeling van de medewerker.
  • Medewerkers stimuleren opleidingsmogelijkheden te benutten.

Als deelnemer kies je tijdens het aanmelden over welke de drie subthema´s je meer wilt horen en verder over in gesprek wilt gaan.

Meld je aan voor de derde e-conferentie over strategisch personeelsbeleid bij bibliotheken

Na aanmelding ontvang je een bevestiging. Een aantal dagen voor de e-conferentie ontvang je een mail met de link en instructies voor deelname.

Doelgroep

De bijeenkomst is bedoeld voor HR-adviseurs, leidinggevenden, medezeggenschapsleden en directeuren werkzaam bij bibliotheken.

HR-netwerk

Deze e-conferentie wordt georganiseerd door BibliotheekWerk en vindt plaats tijdens een online bijeenkomst van het HR-netwerk bibliotheken. Als je normaal gesproken niet deelneemt aan het HR-netwerk, maar wel valt onder de doelgroep, dan ben je van harte welkom.

Aanleiding

Uit onderzoek van BibliotheekWerk blijkt dat bibliotheken veelal over het beleid en instrumenten voor strategisch personeelsbeleid beschikken, maar behoefte hebben aan ondersteuning hoe je deze op een effectieve manier inzet. Daarom organiseert BibliotheekWerk een reeks e-conferenties over strategisch personeelsbeleid. Tijdens de eerste e-conferentie op 9 februari werd het onderzoek gepresenteerd. Uit dit onderzoek kwamen vier uitdagingen voor de branche naar voren. Deelnemers gingen vervolgens met elkaar in gesprek over één van de uitdagingen waarin zij wilden verdiepen. Het aantrekken en behoud van personeel was een van de meest gekozen uitdagingen. Daarom stond dit thema centraal in de e-conferentie op 30 maart. Een ander veelgenoemd thema was de ontwikkeling van medewerkers en het gebruik van leermogelijkheden, dat staat op 11 mei in de schijnwerpers.