Marianne van der Wal is vanaf september bestuursvoorzitter van BibliotheekWerk. Al voordat ze directeur werd van Bibliotheek CultuurPuntAltena speelde het thema arbeidsmarkt en hrm al een rode draad in haar loopbaan.

Na een opleiding aan de Politie-academie en de studie Arbeidsmarktpolitiek en personeelsbeleid kwam ze na diverse hrm-functies (o.a. de Politie, gemeente en Schouten Nelissen) en wethouderschap terecht in Altena als directeur van de bibliotheek.

Als voorzitter van BibliotheekWerk kijkt ze het meeste uit naar de contacten met andere bibliotheekorganisaties en om in gezamenlijkheid goede en waardevolle projecten voor medewerkers tot stand te brengen.