Aanmelden voor deze leerlang is niet meer mogelijk, er zijn voldoende deelnemers

Wil je als bibliotheekdirecteur of HR-adviseur de aanpak van jouw bibliotheek rondom strategische personeelsplanning nog verder aanscherpen? Of sta je voor personele uitdagingen zoals het toenemend vertrek van pensioengerechtigde medewerkers, personeel dat sneller op zoek gaat naar een nieuwe baan en krapte op de arbeidsmarkt? Dan is de leergang Strategische personeelsplanning (SPP) op maat iets voor jou! De leergang helpt je meer inzicht krijgen in specifieke situaties van jouw bibliotheek en om een gerichte, toekomstbestendige aanpak te maken.

Van aanpak naar implementatie

Tijdens de kosteloze leergang ontwikkel je onder begeleiding van Moon HRM (expert in SPP) een aanpak die past bij de toekomstvisie van jouw bibliotheek. Je gaat direct met die aanpak aan de slag, zodat je na afloop zeker weet dat deze past bij de bibliotheek. Na afloop van de leergang implementeer je de aanpak in de bibliotheek en ontvang je vijf advies-uren van Moon HRM om de implementatie te borgen.

Programma

De leergang bestaat uit vier sessies, waarin je daadwerkelijk aan de slag gaat met het geleerde. Alle sessies duren vier uur.

1. Kick-off: ga aan de slag met het basisontwerp voor de aanpak van SPP binnen jouw bibliotheek.
  2. Toekomstperspectief: breng de ambities van jouw bibliotheek in kaart en maak een vertaalslag naar de praktijk. Werk aan een passende strategie en maak een analyse van het personeelsbestand.
  3. Gap-analyse en speerpunten bepalen: krijg inzicht in de kansen en knelpunten in het toekomstige personeelsbestand.
  4. Van speerpunten naar aanpak: een compleet plan van aanpak, inclusief benoeming van de eindverantwoordelijke om het plan binnen de bibliotheek uit te voeren. Je kunt het plan daadwerkelijk in de bibliotheek implementeren. Tijdens implementatie ontvang je maximaal vijf uur advies van Moon HRM.
Vijf-stappenmodel van Moon HRM

Voor wie?

De leergang is bedoeld voor bibliotheekdirecteuren en HR-adviseurs van openbare bibliotheken. Ook adviseurs werkzaam bij een POI kunnen zich aanmelden onder de voorwaarde dat zij aan de slag gaan met SPP bij een bibliotheek die valt onder de regio van jouw POI.

Meer informatie en aanmelden

Meer informatie over de leergang vind je op deze pagina. Heb je belangstelling voor de leergang SPP op maat? Dan kun je terecht bij Geraldine van der Meer van BibliotheekWerk via bibliotheekwerk@caop.nl of 070-37 65 984. Je meldt je aan uit naam van de bibliotheek waarvoor je werkzaam bent. Het is dus raadzaam eerst te overleggen over je aanmelding met de bibliotheekdirecteur/leidinggevende als je zelf niet die functie hebt.

Wil je meer weten over strategisch personeelsbeleid bij bibliotheken? Lees dan ook ons online magazine.