Wilt u de duurzame inzetbaarheid van medewerkers bevorderen? In oktober kunt u subsidie aanvragen voor kosten die hieraan zijn verbonden. Het Europees Sociaal Fonds (ESF) draagt tot maximaal €10.000 bij aan een advies en/of implementatietraject in dit kader.

De regeling is laagdrempelig en gericht op kleinschalige projecten. De subsidie betreft alleen de kosten van een ingehuurde adviseur. De subsidie bedraagt de helft van deze kosten en is maximaal €10.000, -. Aanvragen kunnen van 15 oktober 2014, 9.00 uur, tot en met 7 november 2014, 17.00 uur bij het loket van het Agentschap SZW worden ingediend.
Actuele informatie over de regeling en de aanvraagprocedure vindt u op de site van het Agentschap SZW.

logo-ESF

Voorwaarden
Aanvragen dienen o.a. aan de volgende voorwaarden te voldoen:

• Het project duurt maximaal 10 maanden
  • Het project heeft tot doel het verkrijgen van advies met een implementatieparagraaf, dan wel het begeleiden van de implementatie van een advies, op het terrein van duurzame inzetbaarheid van werknemers
  • Het project dient een bijdrage te leveren aan het bevorderen van gezond, competent, gemotiveerd en productief werken van indiensttreding tot aan pensionering en is gericht op één of meerdere van onderstaande thema’s of activiteiten: het maken van een bedrijfs- of organisatiescan;
  • het uitvoeren van (periodiek) onderzoek naar duurzame inzetbaarheid van werknemers;
  • het bevorderen van gezond en veilig werken;
  • het bevorderen van een leercultuur voor werknemers;
  • het in dialoog met medewerkers aanpassen van de organisatie van het werk, gericht op het verhogen van de betrokkenheid en productiviteit;
  • het stimuleren van interne en externe mobiliteit van werknemers, waaronder het begeleiden van werknemers naar ondernemerschap;
  • het bevorderen van een flexibele werkcultuur met oog op het beter kunnen combineren van arbeid en zorg;
  • het invoeren van arbeidstijdenmanagement.

Meer informatie
Naar verwachting organiseert het secretariaat van BibliotheekWerk, het arbeidsmarktfonds van de branche openbare bibliotheken in september a.s. samen met andere arbeidsmarktfondsen een voorlichtingsbijeenkomst. Hierin wordt de subsidieregeling toegelicht en kunt u ideeën opdoen voor de inhoud van een subsidieaanvraag. Houd www.bibliotheekwerk.nl in de gaten voor meer informatie.

Wilt u de voorlichtingsbijeenkomst graag bijwonen? Laat het alvast weten door een mail te sturen naar bibliotheekwerk@caop.nl