Je werk verandert voortdurend, bijvoorbeeld door veranderingen op de arbeidsmarkt. Wat betekent dit voor jou als bibliotheekmedewerker? BibliotheekWerk gaat hierover graag met je in gesprek tijdens een online sessie op 12 september van 10.00 tot 11.30 uur.

Met jou en de andere deelnemers gaan we in op vragen zoals hoe tevreden ben jij met je werk, hoe kijk jij aan tegen je ontwikkelmogelijkheden en hoe ervaar je de werkdruk? Wat heb jij nodig om je werk goed te kunnen doen en hoe kun je hier zelf aan bijdragen?

Begeleiders: Ferry Nagel (Kennisland), Daniël van Hassel (onderzoeker voor BibliotheekWerk)
Datum: dinsdag 12 september
Tijdstip: van 10.00 tot 11.30 uur
Aanmelden: via deze link

Deze online sessie is een vervolg op de arbeidsmarktanalyse die in de maanden mei en juni is uitgevoerd. In de arbeidsmarktanalyse heeft BibliotheekWerk de laatste arbeidsmarktontwikkelingen in de branche openbare bibliotheken in kaart gebracht. De analyse meet zowel de gevolgen voor de bibliotheekorganisatie als voor de bibliotheekmedewerker. Zo kunnen arbeidsmarkttekorten van invloed zijn op de werkdruk of de gevraagde maatschappelijke rol die de bibliotheek vervult, maar ook gevolgen hebben voor de taken die je hebt.

Programma: wat gaan we doen

Het programma ziet er beknopt als volgt uit:

• De medewerker aan het woord. Interview met een medewerker van een bibliotheek
  • Presentatie van de belangrijkste ontwikkelingen op de arbeidsmarkt
  • Wat betekent dit voor jou? In subgroepen bespreken we hoe je concreet kunt omgaan met deze

Voor wie

Iedereen die werkt voor de branche openbare bibliotheken kan meedoen aan deze online sessie. Ook als je eerder hebt meegedaan aan de arbeidsmarktanalyse. Er is plek voor maximaal 35 deelnemersoor hrm-professionals en directeuren is een aparte sessie belegd via het HR-netwerk. Heb je nog vragen, mail deze dan naar bibliotheekwerk@caop.nl ten aanzien van Daniël van Hassel.