BibliotheekWerk is bezig met diverse producten en activiteiten om medewerkers van 55 jaar en ouder goed voorbereid met pensioen te laten gaan. Naast een gesprek met een expert over financieel advies, komt er ook een apart onderdeel op de website van BibliotheekWerk met informatie ter voorbereiding op het pensioen. Houd hiervoor de nieuwsbrief in gaten.

Toolkit ter voorbereiding op pensioen

Maar dat is niet alles: BibliotheekWerk is ook bezig met het samenstellen van een toolkit voor HR-professionals van bibliotheken en POI’s. Deze toolkit bevat materialen die nuttig zijn om bibliotheekmedewerkers te helpen in hun voorbereiding op het pensioen, denk aan tips over hoe ze het werk tot hun pensioen kunnen volhouden, maar ook financiële rekentools. Naar verwachting is de toolkit begin mei gereed. Naast een toolkit ter voorbereiding op het pensioen is BibliotheekWerk ook bezig met het samenstellen van een toolkit Coachend Leidinggeven.

Wil je bijdragen aan de toolkit?

Ben jij een HR-professional of leidinggevende  en heb je materiaal dat nuttig kan zijn voor de voorbereiding van bibliotheekmedewerkers op het pensioen? Neem contact op met BibliotheekWerk via bibliotheekwerk@caop.nl. Dan bekijken we samen of het materiaal passend is in de toolkit.

Deze activiteit is mede mogelijk gemaakt met MDIEU-subsidie. Bekijk ook de andere activiteiten die BibliotheekWerk uitvoert met MDIEU-subsidie om duurzame inzetbaarheid in de bibliotheekbranche te bevorderen.